Total Patients In Ward

Daisypath cik Misi and blog Awesome

Daisypath Friendship tickers

February 25, 2012

Kuatkah aku ?


Orang kate aku tabah.
Orang kate aku ceria.
Orang kate aku pemaaf.
Orang kate aku boley jadi yang terbaek.
Orang kate aku gigih.
Orang kate aku berani.

TAPI

Diorang tak tahu, setabah aku, mengalir jugak air mate aku menanges bila aku tidak daye.
Diorang tak tahu, seceria aku, penat jugak diri aku bile terpakse selindungkan rase duka.
Diorang tak tahu, sepemaaf aku, terbuat jugak benda-II tak patot bila aku mule jadi pendendam.
Diorang tak tahu, sedaye upaye aku, corot jugak prestasi exam aku bile diri sudah putus asa.
Diorang tak tahu, segigih aku, tunggang langgang jugak kerja bile aku  makin jadi malas.
Diorang tak tahu, seberani aku, orang sekeliling wajib ade di sisi aku bile datangnye rase takot. 


Aku takut akan kehilangan orang yang aku sayang.
Aku takut pade masalah yang akan aku dapat kelak.
Aku takut apabila diri aku mula mengalah untuk sesuatu.
Aku takut kejahatan.
Aku takut kelemahan.
Aku takut Allah.

" There is no person in the world who is made to handle every punch that's thrown at them. We aren't made that way. In fact, we're made to get mad, upset, sad, be hurt, stumble and fall. We aren't supposed to be able to handle everything. "

Aku ingin jadi terbaek seperti mama dan papa harapkan.
Aku ingin segale impian aku tertunai.
Aku ingin segalenye adalah sempurna.

Bolehkah aku, kuatkah aku, bisakah aku.....?


Senyuman ini. Senyuman yang sembunyikan seribu luka, duka, kelemahan. Senyuman palsu tapi eklas yang cukup untuk buat orang fikir aku boley atasi semue benda. 
Aku harap aku boley jadi kuat, tabah, ceria, gigih, berani agar aku boley capai semue yang aku nak and semue yang orang sangkekan tentang diri aku. Dengan kudrat yang ada, aku akan cube untuk jadi antara terbaek or mungkin paling terbaek. 
Tapi tolong. Jangan harapkan lebih dari aku. Aku tidaklah sesempurna Nabi Muhammad yang boley buat semue orang kagum apabile dengar namenye. 

Ya Allah, semoga Engkau sinarkan duniaku, hidupku, dengan nur dari syurga-Mu....Insyaallah, aminn =')


Okeyla. Sayang korang, assalamualaikum...!

1 comment:

Copyright Reserved: simisimolek.blogspot.com