Total Patients In Ward

Daisypath cik Misi and blog Awesome

Daisypath Friendship tickers

April 02, 2012

Aku dah boleh ENJET orang. Yeay !


Hello kesayangan aku yang manis-manis semua :D ! Aku ngah excited nak habaq kat korang experience aku posting kat ward mase SEM 2 nih. *terlompat-lompat atas katil doh ! Ngeh~* Korang pon tau kan yang aku baru beberape hari lepas habes mid-sem test aku. So far, alhamdulillah....:) Harap laa sangat usahe and doa aku, termasuk doa korang, result aku nanti okeyy ! Aminnn....~


yeeahh ! Aku pasti berjaye ! *gambo takbley blah :)*
--------------------------------------------------------------------------------------

Okey, okey. Nak di-panjangkan cerite, aku ngan group aku sekarang nih posting kat ward Medikal Perempuan iaitu ward Mawar 7C di Hospital ***** Ward nih separate ngan ward Surgikal taw. Mean, kat sini just untuk patient yang under saket cam Diabetes ke, APO ke, etc etc or Hypertension. Alaa, macam penyakit-II yang normal orang kene selalu. Tapi Surgikal nih tertumpu for patient yang perlukan operation. Well, aku dah pernah masuk sane. And yes, aku macam orang kene muntah darah ! Ngeri wooo wa cakap luu (0___o) Even sampai sekarang pon aku tak berani sangat tengok darah ! Jujo aku cakap kauuu.

Eh, sesat dah. Haa, since aku dah masuk kat ward Medikal nih, aku cam kurang laa rase gayat ke, jakun ke, or fobia tengok darah. Kat ward nih bukannye ade sangat luka-luka or bende yang seangkatan dengan tuh. *Sampai aku pon tak dapat lagi cross untuk Dressing. Group laen dah dapat. Kitorang jer melilau dok kejar hok bende laen.* Mostly patient kat ward aku saket cam Diabetes, HPT, and berkenaan ngan kulit. Nampak cam saket biasekan ? Not actually. Jangan pandang remeh jer eh kat saket-II macam tuh. Kalau tak di cure, probability bende tuh become worse sangat tinggi okeyy !

complication from Diabetes

Psoriasis-saket kulit

complication from Hypertension

# Dah puas tengok gambo tuh sume ? Okeyh, now baru laa aku excited nak habaq cerite sebenar ! Eh, gile ape aku nih kan ? Dah bebel memanjang baru nak masuk main topic :D

Nak dipendekkan cerite laa pulak kan. Aku kan takot darah. Bukan darah jela. Ape kejadah semua pasal human body nih memang aku angkat kaki dulu laa kalau disuruh tengok ann. Tapi kali nih different cket. Imagine, aku yang seorang tahap gaban penakot, tetibe dan-dan jer excited nak bagi injection insulin kat patient ! Maen jarum kottt. Tapi cam bese laa kan. NEVES tuh still ade :p *poyo kan aku ?*

Ouh, lagi satu poyo aku nih. Kalau korang nak tahu enjet for insulin tuh simple jer (-__-')  Aku lak cam terkinje suke sangat nak cerite kat korang. Alaa, bukan senang nak cucuk orangkan ? Korang pon mesti ade yang takde experience lagi maen ngan jarum, ubatan, etc etc. Simple-simple pon, ade gak care tertentu nak enjet taww ! Nih, jarum die macam nih :


Nih care nak enjet. 90 degree yepp. Tapi kene ukur and 
cam cubit cket laa.


# Lupe nak bagitahu. Injection nih for patient yang ade saket Diabetes Malletus a.k.a kencing manis. Ade sape-sape kene Diabetes ? Meh cik misi cucuk baek punyeee !! HAHA :D

So, after enjet jer makcik tuh, aku yang terlampau excited nih terus separuh jerit 'Yes'  *Sengal tak sengal kan aku ?* Tergelak makcik tuh tengok aku. Haiihh nadia, nadia....Tapi papepon, aku dah rase gak enjet orang. Ye tak ? And aku dah takde lagi rase takot sangat nak enjet patient after diz =) Alhamdulillah ! Yang penting, aku sayang semua patient aku and kerja aku kat ward ! 

p/s : account student ke medical student. Baaannyaak beza kan ? Aku sayang profession aku and life aku akan datang :) I'm proud of myself !


Okeyla. Sayang korang, assalamualaikum...!

5 comments:

  1. congrats la.cik misi,saya nak enjet gak leh tak???hehehe

    ReplyDelete
  2. tahniah cik misi..saya pernah kena enjet..

    ReplyDelete
  3. cngratz cik misi.. btw, nape kt bwh skali 2 ade tulis 'account student ke medical student?'

    ReplyDelete
  4. u're 0hsem dear..usaha lg..chaiy0k-chaiy0k!

    ReplyDelete

Copyright Reserved: simisimolek.blogspot.com