Total Patients In Ward

Daisypath cik Misi and blog Awesome

Daisypath Friendship tickers

May 13, 2012

Selamat Hari Cik Misi + Hari Mama :)

Bismillahirrahmanirrahim......

#Special for semua mama, ibu, mak, ummi, mummy yang sangat AWESOME and all cik misi yang MENAWAN di seluruh dunia =) !!




12 MEI 2012

Tanpa misi, tak lengkap kerja doktor.
Tanpa misi, tak dapat pesakit keluar ward dengan sihat.
Tanpa misi, takde siapa nak layan kita kat ward.
Misi memang garang. Tapi garang sebab sayang nak suruh pesakit cepat sembuh.
Misi memang sibuk. Tapi sibuk sebab uruskan pesakit kat ward.
Kalau misi tiada, boleh ke pesakit kat ward sembuh ?
Ade suka misi, ade yang tak. Tapi cik misi tak pernah pilih kasih nak rawat sape-sape yang kat ward tuh. Semua cik misi tolong jaga. Siyes tak pilih-pilih.
Orang banyak merungut misi kasar, garang, lambat. Tapi misi takde pon nak wat macam tuh sebab diorang ikhlas tolong pesakit and raaammmaaiii lagi pesakit lain nak dilayan.
Hargailah Misi / Jururawat.
Mungkin agak lambat, tapi aku tetap nak wish kat semua kakak misi yang dah banyak tolong rawat orang kat seluruh dunia nih,
" Happy Nurses Day "
Dirimu sangat berharga. Jadilah misi yang berkualiti dan cemerlang untuk semua. Ingatlah, setiap perkara yang dilakukan dengan niat ikhlas kerana-Nya, InsyaAllah sentiasa mendapat keberkatan dalam hidup. 


----------------------------------------------------------------------------------------------


13 MEI 2012

Mama adalah superheroin yang paling hebat di dunia.
Bila mama marah, aku melawan. Tapi mama tak lawan balik, mama berdoa supaya aku jadi anak yang baik.
Bila mama cakap kat papa aku nakal, aku kate mama jahat. Tapi nanti mama jugak yang masakkan untuk aku kalau aku ngadu lapar.
Kalau aku tak lulus exam, papa akan marah and rotan. Mama pulak yang pujuk aku jangan menangis.
Kalau aku balek umah lambat sebab keluar ngan kawan, papa akan  cakap macam-macam. Mama pulak yang tolong jawab kat papa aku baru jer keluar rumah.
Perkara paling aku semat kat hati adalah satu benda nih.
Ada kaum Hawa yang lahirkan anak baru seorang dah buang merata takpun dah bagi kat orang lain. Tapi bila papa kandung aku dijemput oleh-Nya, mama aku takde pon nak buang or bagi kat orang aku and 2 lagi adik aku. Kecik lagi mase tuh. Boleh jer mama jage ? Awesome kan ?
Betape sayangnya mama kat aku. Dia sanggup buat apa saje untuk tengok anak-anak berjaya and happy. Mama aku sangat hebat. Sungguh hebat.
Untuk mama kesayangan,
" Happy Mother's Day "
You light up my life. You are my everything mama ! I love you so much =') Semoga mama bahagia dunia akhirat. Mamalah superheroin kakak paling superb !



p/s : Kakak rindu mama ='( .......Lambat lagi nak balek umah. Sobs. Ouh, 1st GA yang cik misi anjurkan masih berlangsung. Hadiah AWESOME taw ! Nak join, jump KAT SINI :) 


Okeyla. Sayang korang, assalamualaikum...!

5 comments:

  1. hepi nurse's day to you.hepi mother's day to you mother & u to (bakal kaum ibu).hehehe

    ReplyDelete
  2. ada hari jururawat..tapi xdok plak hari PKA..PPKP.. ish3.. x patut2.. hek3. "KAMI SEDIA MEMBANTU" cahayakeagungan.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. hepi nurse day..=) ptot cm familiar je tgk muka nadia n munirah tu...penah tgk pic kt fb munirah..

    ReplyDelete
  4. lessung pipit tu mahal sekali . heheheh

    ReplyDelete

Copyright Reserved: simisimolek.blogspot.com